Tuesday, February 21, 2012

Jalan2 kat Cameron Highlands

Salam...naik bersawang blog nie...punyer lama x update dgn cite2 & info...last weekend g jalan kat cameron selepas 13 tahun yg lalu...punye lama x pegi..bnyak dah berubah...cuaca memang ok masa sampai kat sane..cuma rasa sejuk pada malam & pagi..je..pegi semalam 2 hari..je..sabtu tghri smpai..ahad tghri balik...seronok bergambar kat cameron..beli strawberry 1 tray..lebih kurang 3kg gak la..mula 2 beli mcm plan dalam kepala nak buat..tapi sampai KL..banyak buah dah layu..hu hu hu..last2 buat jam..je ok la..dari xde buat aper..




Ni tempat persinggahan pertama di Cameron Highlands...


Pastu singgah lak kat Rose Valley...masuk sini kena bayar lak RM4..sorang










Dah puas bergambar...teruskan perjalanan lagi..singgah kat TIME TUNNEL MUZEUM..suka dok dalam ni..menggamit nostalgia lama masa zaman kanak2 & remaja...








Macam macam ADAAA....


Dalam pukul 4.pm baru check in kat Hotel..petang..jalan2 pula kat ladang teh Bharrat Cameron...cantik dan indah...sejuk mata dengan pemandangan hijau daun2 teh..









Malam...makan malam stim bot kat NYONYA restoran kat Tanah Rata...sebab cuaca sejuk kena pekena makan yg panas2 sikit..dah abis makan baru teringat nak snap gambar he he..lapar sangat nie..





Esok pagi2...dalam pukul 9.30 am..terus check out hotel..pegi sarapan..kat sini susah nak cari kedai makan melayu..ramai x meniaga lak..last2 makan sarapa kat kedai di Renggit..aduih..kebersihan..amatlah..tidak memuaskan..memandangkan dah xder kedai lain..belasah jer la..teruskan plan pegi pasar ..beli sayur..jalan2 kat strawberry farm..dan terus balik..ok la..perjalanan yang menyegarkan minda..he he









Dalam perjalanan pulang singgah Ipoh lak..pekena mee rebus ramli..pastu terus balik KL..





























LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gadget

This content is not yet available over encrypted connections.